marți, 9 iunie 2009

Copilul meu e șturlubatic


Ați auzit cu siguranță adesea replici ale diverselor mame: ”Cât e de obraznic și de rău!” Eu una tot aud și nu numai că nu îmi place dar mă și întreb dacă își dau seama ce spun. Am auzit astfel de cuvinte și la adresa băiatului meu și le-am întors imediat. NICI UN COPIL NU ESTE RĂU!!! Copiii sunt năzdrăvani, nerăbdători, agitați, plini de energie și de imaginație, pot fi numiți oricum numai răi nu. M-a amuzat copios imaginea de mai sus și m-a făcut să mă întreb ce făceau oare părinții în timp ce copiii pictau televizorul, parchetul, canapeaua și bineînțeles pe ei. Pentru că știți bine cu toții zicala: Când pisica nu-i acasă, șoarecii joacă pe masă!
Întotdeauna am considerat că un copil care face prostioare este un copil care cere disperat atenția cuiva, în special aceea a părinților. În momentul în care mama e ocupată mereu cu bucătăria, cu aspiratorul, cu laptop-ul și eventual cu serviciul iar tata cu munca, câteva din treburile casnice și eventual cu somnul, atunci copilul este ocupat la rândul lui cu mici pozne prin casă, ce găsește și el săracu. Să nu vă fie de mirare dragi părinți că atunci când vă faceți puțin timp pentru ăla micu aveți muuulte retușuri de făcut în urma lui. E de datoria voastră să îl ajutați să nu se plictisească. O plimbare în parc, mici jocuri casnice sau cu jucăriile sunt acțiuni binevenite și accesibile tuturor. Nu-i trântiți sacul cu jucării în față și asta-i tot: ”Joacă-te măi copile, că ai cu ce. Eu la vârsta ta....” și nu ma continuăm cu vechea poveste. Implicați-vă mai mult și veți vedea că împlinirile nu întârzie să apară.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu